Piłka nożna to bezapelacyjnie najpopularniejszy sport na świecie, który ze względu na swoją powszechność i możliwość gry właściwie w każdym miejscu na ziemi uprawia ponad 250 milionów graczy. Futbol pozostaje także najpopularniejszą dyscypliną sportową w Polsce, a zainteresowanie tym sportem w 2019 roku zadeklarowało aż 70% społeczeństwa. Nie dziwi więc duża liczba biznesów związanych z piłkarską koniunkturą, a wśród nich franczyza akademii piłkarskiej, którą już od 2009 roku zajmuje się Football Academy – lider na rynku szkółek piłkarskich, który swoje akademie posiada w każdym województwie w Polsce. Teraz w przededniu EURO 2020 wyczuwalne jest wzmożone zainteresowanie wszystkim co związane z piłką nożną, a w tym także franczyzą akademii piłkarskich.

Football Academy powstało przeszło 12 lat temu w Opolu, gdzie nastąpiło otwarcie pierwszej akademii piłkarskiej, która przerodziła się w ogólnopolską sieć szkółek dla dzieci w wiek od 4 do 12 lat, posiadającą oddziały w ponad 150 lokalizacjach w Polsce. Wszystko za sprawą wyjątkowego systemu franczyzowego, który „wyręcza” franczyzobiorcę z większości obowiązków, ogranicza większość kosztów z tym związanych i pozwala łączyć pasję do piłki nożnej z prowadzeniem własnego biznesu. Rzetelność tego modelu biznesowego została potwierdzona przyjęciem do Polskiej Organizacji Franczyzodawców przyznawanej firmom, które z największą starannością dbają o jakość świadczonych usług. Każdy z franczyzobiorców jest wspierany przez pracowników centrali, którzy są wyspecjalizowani z konkretnych dziedzinach i tworzą poszczególne działy tj. dział sportu, dział marketingu i komunikacji, dział obozów, dział rozwoju sieci, dział finansów i księgowości czy dział prawny. Dzięki takiej organizacji każdy pojedynczy ośrodek jest w stanie świadczyć usługi na najważniejszym poziomie we wszystkich aspektach funkcjonowania akademii piłkarskiej: od kwestii treningowych, po efektowny i efektywny marketing, aż po codzienne zarządzanie ośrodkiem.

Viaplay
Viaplay

Jednak to, co naprawdę odróżnia Football Academy od innych akademii piłkarskich, to innowacyjne i nowoczesne podejście do kwestii sportowych, o którym świadczy własna reprezentacja Polski, kadry regionalne Football Academy czy organizacja własnych, wieloetapowych Mistrzostw Polski, w których udział biorą tysiące młodych adeptów piłki nożnej, grających pod marką Football Academy. Kolejnym rokiem w sportowym rozwoju było nawiązanie partnerskich stosunków z 22-krotnym mistrzem Portugalii – Sportingiem Lizbona, który posiada jedną z najlepszych akademii piłkarskich na świecie i swoją filozofię opiera na promowaniu wychowanków, a od 2020 roku jest także oficjalnym partnerem Football Academy i FASE. Nie jest to jedynie współpraca wizerunkowa, a rzetelne partnerstwo oparte na zintegrowaniu systemu szkolenia obu akademii. Profesjonalizmu wspomnianej kolaboracji dowodzi fakt przeniesienia się do Polski dwóch portugalskich specjalistów, którzy już od przeszło roku pracują nad wdrożeniem programu szkolenia Sportingu w FA.

Duża organizacja to duże możliwości i franczyzobiorcy Football Academy korzystają z nich tworząc swoje mini sieci. „Największa taka wewnętrzna sieć liczy sobie aż 13 ośrodków, ale są też takie, które liczą 3-4 Oddziały. Duża organizacja, duże możliwości to również zdanie, które z powodzeniem możemy odnieść do niedawnych wydarzeń związanych z pandemią, ponieważ posiadanie tak dużej i dobrze zorganizowanej struktury pozwoliło nam na przejście pandemii właściwie „suchą stopą”. Stabilny system, który wypracowaliśmy przez lata pozwolił nam na zapewnienie wsparcia naszym franczyzobiorcom, szereg ulg i własne tarcze finansowe, które ułatwiły funkcjonowanie w dobie pandemii. Z drugiej jednak strony branża piłkarska, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę jej dziecięcą odmianę była „zamrażana” w niewielkim stopniu, więc uważamy, że jest to biznes, który sprawdził się również w tych niespodziewanych warunkach. Co więc wyróżnia Football Academy? Jesteśmy zawsze o krok przed konkurencją, wyznaczamy trendy, prowadzimy unikatowe projekty i przede wszystkim nie wymagamy, by nasi partnerzy biznesowi prowadzili własną działalność gospodarczą. Mogę powiedzieć, że prowadzimy przedsiębiorców za rękę i pozwalamy na maksymalne skupienie się na pracy w terenie. Dajemy narzędzia, ale i swobodę w działaniu. „ – powiedział dyrektor ds. rozwoju sieci FA, Krzysztof Łoś.

Artykuł sponsorowany

Kanał Angielskie Espresso na Youtubie