Wygląda na to, że firma TeamViewer nie za długo zagrzeje miejsce na froncie koszulki Manchesteru United. Niemiecka firma zajmująca się oprogramowaniem sieciowym zastąpiła od sezonu 2021/22 Chevroleta i miała współpracować z klubem przez minimum 5 lat.

Wiele jednak wskazuje, że tak nie będzie. Jak informuje The Athletic, strony doszły do porozumienia w sprawie szybszego zakończenia umowy. Wczoraj wydano oświadczenie, w którym napisano, że „osiągnięto wzajemnie korzystne porozumienie”.

TeamViewer już na początku roku ogłosili, że nie przedłużą aktualnej umowy, a latem sugerowano, że ta kooperacja może trwać nawet krócej niż czas w niej zawarty. Powodem miały być niewspółmierne korzyści finansowe ze strony partnera United. Teraz strony doszły do porozumienia, na mocy którego Manchester United może „wykupić” miejsce na swoich koszulkach.

W oświadczeniu TeamViewer możemy przeczytać:

Po okresie wspólnych prywatnych dyskusji w ciągu ostatnich miesięcy, Manchester United i TeamViewer AG osiągnęły obopólnie korzystne porozumienie, na mocy którego Manchester United będzie miał możliwość odkupienia praw do sponsorowania koszulek klubu.

Pozwoli to Manchesterowi United rozpocząć ukierunkowany proces sprzedaży [miejsca na koszulce] dla nowego długoterminowego partnera z oczekiwaniem, że TeamViewer wycofa się z tej roli tak szybko, jak to praktycznie możliwe.

Kiedy nowy partner na koszulkę zostanie wybrany i przejmie tę rolę, TeamViewer AG pozostanie częścią systemu partnerskiego Manchesteru United do końca pierwotnego okresu obowiązywania umowy, jednak na zmienionych warunkach. Doprowadził to do znacznego zmniejszenia wolumenu partnerstwa do jednocyfrowej kwoty w milionach dolarów rocznie, co miałoby znaczący pozytywny wpływ na rentowność TeamViewer.

Czyli w skrócie – firmie się nie opłacało, więc chcą ograniczyć współpracę. TeamViewer pozostanie jednak na koszulkach Czerwonych Diabłów do momentu, gdy klub znajdzie nowego sponsora strategicznego.